Thursday, January 28, 2010

A letter to a flower


Dear little flower,
Today I had the pleasure to meet you at the beach, hiding in the dunes.
What a surprise! What are you doing there by this cold weather?
You seemed so lonely without your flower sisters!

Oh dear sweet little flower, I just wanted to sit next to you, keeping you company.
Together waiting for warmer days, waiting for the spring sun to come
when everything comes back to life,
when your petals open to let the light touching your heart,
when your colors shine and remind us how beautiful and precious is this world.

Until that time I will carry you in my prayer.
May the winter be kind with you.

Om Shanti.

4 comments:

  1. Version francaise:

    Chère petite fleur,
     
    Aujourd'hui j'ai eu le plaisir de te rencontrer a la plage, te cachant dans les dunes.
    Quelle surprise! Que faisais tu la par ce temps froid?
     
    Tu semblais si seule sans tes sœurs Fleur!
    Oh ma chère douce petite fleur, j'avais juste envie de m'assoir près de toi, te tenir compagnie.
    Attendant ensemble  des jours plus chauds, attendant la venue du soleil printaniers,
    lorsque tout revient a la vie,
    lorsque tes pétales s'ouvrent pour laisser la lumière toucher ton cœur,
    lorsque tes couleurs brillent et nous rappellent combien ce monde est beau et précieux.
     
    En attendant ce temps je te porterais dans mes prières.
    Que l'hiver soit bon avec toi.

    ReplyDelete
  2. merci pour la version française...

    Om Shanti

    ReplyDelete
  3. It's a precious gift in each letter. A real pleasure. Om shanti ;-)

    ReplyDelete