Sunday, February 7, 2010

A letter to Mr. Pelican


Dear Pelican,

Today one of your brother flew three feet over my head.
He was so close, I felt like a little girl who could just hop on his back for a ride.
He would have carry me away where the sun is always warm.
We would have flirt with the ocean.

Holding him tight, my head against his neck, my arms around him, feeling the majestic movement of his wings through my whole body, he would have been my prince.
I would have whisper him a lullaby.
And together as one we would have cross the world in peace.

Om Shanti.

1 comment:

  1. Version Francaise:

    Cher Pélican,

    Aujourd'hui un de tes frères est passé a un mètre de ma tête.
    Il était tellement près, je me suis sentie comme une petite fille qui aurait pu juste faire un bon sur son dos pour une balade.
    Il m'aurait emporté la ou le soleil est toujours chaud.
    Nous aurions flirté avec les océans.

    Le serrant, ma tête contre son cou, mes bras autour de lui, sentant le mouvement majestueux de ses ailes a travers tout mon corps, il aurait été mon prince.
    Je lui aurais murmuré une berceuse.
    Et ensemble ne faisant qu'un nous aurions traversé le monde en paix.

    ReplyDelete